Feed/Music

DJ-k mesélik el: így ürültek ki a világ táncparkettjei a koronavírus miatt

Lucianotól Eats Everythingen át Honey Dijonig.

2020 márciusában egy csapásra megváltozott, hogyan bulizunk: szűk körben, de a világ legtöbb részén leginkább sehogyan. És egyelőre még nem látjuk az alagút végét, mikor fogunk újra ugyanúgy táncolni, tömegesen, vidáman hömpölyögve, mint régen – már ha fogunk egyáltalán.

A Pioneer most több lemezlovast szólaltatott meg a témában, hogy emlékezzenek vissza, milyen volt, amikor beütött a krach, és valósággá vált egy globális katasztrófafilm. “Művészként vállaljam a felelősséget azzal, hogy nem okozok csalódást a közönségemnek, vagy a családom felé azzal, hogy őket nem hagyom cserben?” – meséli például Luciano a dilemmát, ami nyilván mindenkit tarkón vágott az iparágban.

De elhangzik az alábbi dokufilmben az is, hogy

az elektronikus zenei ipar tavaly már több mint 2 billió (azaz kétezermilliárd) forintnyi forgalmat generált, és ennek 60 százaléka az élő eseményekből származott.

Idénre pedig a becslések szerint az iparág értéke minimum a felére eshet vissza, és akkor lehet számolgatni, mekkora irgalmatlan kiesés ez. Az alábbi kisfilmben szó esik még a megszaporodott dj-streamek szerepéről (apropó, mi is készülünk most szombaton egy extrával), a rajongókhoz való kapcsolódás kreatívabb útjairól, a lockdown pozitív hozadékáról, mert annak a létét sem lehet eltagadni, és hát persze arról, hogy az elektronikus zene kibírt három évtizedet, “egyetlen év nem fogja kisiklatni.” Érdemes megütni a play gombot: