Feed/Music

A zeneipar is elsötétült egy napra George Floydért

Június 2-án kedden kevesebb közösségi médiás kontent született zenei témában az interneten, mint előtte. Cserébe jóval több helyen lehetett látni kiposztolt fekete négyzeteket, benne vagy mellette kifejezetten nem zenei, hanem társadalmi üzenetekkel.

Az Atlantic Records két vezetője, Brianna Agyemang és Jamila Thomas – mindketten színesbőrűek – kezdeményezték a Black Out Tuesdayt, aminek nyomán számtalan zeneipari szereplő, alkotók, kiadók, lemezlovasok, menedzserek tették le aznapra a megszokott munkát, mondtak le meetingeket, listening partykat, betervezett élő streameket, hogy a George Floyd-tragédia által felerősített, a kisebbségeket hosszú évek óta érintő fajsúlyos kérdésekre fókuszáljanak, és erre buzdítsanak másokat is.

Ahogy a kezdeményezés hivatalos oldala, a nagyon beszédes nevű theshowmustbepaused.com fogalmaz: “meg kell állnunk egy pillanatra, hogy őszinte, reflektív és termékeny eszmecserét folytassunk arról, milyen lépéseket tehetünk közösen a fekete közösség segítése érdekében.” Hozzáteszik azt is, hogy a zeneipar egy sokmilliárd dolláros iparág, ami túlnyomórészt a feketék művészetéből profitál, ezért ideje változtatni ezen – de nem csak ezen az egy napon, hanem hosszú távon.

Nagy zenestreaming platformok is beszálltak az akcióba az Apple Musictól az Amazonig, a SoundCloud pedig ilyen radikális redizájnnal fogadta a felhasználóit június 2-án:

A Spotify nagy hallgatottságú lejátszási listáit feketítette be, egyes playlistekbe pedig 8 perc 46 másodperc hosszúságú szüneteket helyeztek el – ennyi ideig térdelt a fehér minessotai rendőr az intézkedésbe végül belehalt fekete George Floyd nyakán. A Spotify ezen túl hirdetéseket kezdett futtatni, amik fekete zenészekkel telerakott playlistekhez irányítják a hallgatókat.

Mi a Telekom Electronic Beatsnél is tartózkodtunk tegnap a posztolástól, a továbbiakban pedig igyekszünk az eddigieknél is jobban összpontosítani a fekete zenékkel való törődésre, azok kiemelésére – minden korábbinál fókuszáltabban rámutatva arra, hogy nélkülük nem léteznének azok a klubzenék, amikre manapság táncolunk.