Feed/Music

Juan Atkins a Louis Vuitton, FKA Twigs a Valentino divatbemutatóján zenélt a párizsi divathéten

És ezzel még nem teljes a lista.

Párizs a nagy négy divatfőváros egyike (mellette még New York, Milánó és London birtokolja ezt a jelzőt), itt tartják évente kétszer azt a fashion weeket, amire jellemzően a legtöbb szempár szegeződik. Ez a mi szemszögünkből azért releváns, mert a legnagyobb divatházak szerencsére nem csak a lehengerlő látványra, hanem arra is odafigyelnek, hogy a kifutón az előremutató, merész ruhadarabokat legalább ennyire progresszív zenék is lekövessék.

És, miután ezekre az eseményekre nem csak technoheadek járnak, ez egyben azt is jelenti, hogy olyan emberek fülei kapnak talán pálfordító beöntéseket, akik máskülönben soha nem találkoznának ezekkel a friss, üde dalokkal, amik inkább befüstölt klubok gyomrát rezegtetik hétvégenként, mintsem az Andrássy út luxusboltjainak küszöbén álló, élére vasalt biztonsági őrök mandzsettáját.

Itt feljebb például azt tekinthetjük meg, ahogy Juan Atkins élő elektróprojektje, a Cybotron lép fel a Louis Vuitton showján, olyan klasszikusokat megeresztve, mint a Cosmic Cars, vagy az örökzöld himnusz, a Clear.

A következő hasonló videót beágyazni ugyan nem tudjuk, de ide klikkelve azt lehet megnézni, ahogyan az érzékeny kortárs popzene nagy visszatérője, FKA Twigs pedig a Valentino 2020-as őszi / téli kollekcióját festette alá egy minikoncerttel, egy szál zongorista és csellista kíséretével a Grand Palais falai között. A végén aztán lelebegett a színpadról, mint egy tünde, egyenesen a márka kreatív igazgatójának, Pierpaolo Picciolinak a kezei közé, hogy ketten olyan joviálisan társalogva sétáljanak ki a teremből, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. És hát az is, nézzük csak meg! (FKA Twigs felemelkedéséről és új lemezéről itt írtunk bővebben nemrég.)

Ami a mi, gyógyíthatatlan gépzenerajongásunk szemszögéből még talán ennél is szebb történés, az a szívbemarkoló experimentális zene olasz zászlóhordozójának, Caterina Barbierinek feltűnése a Gucci divatbemutatóján, egy Coil és egy Marilyn Manson dal között félúton – még ha itt nem is egy élő fellépésről beszélünk:

Végül a L.I.E.S. Records alaposzlopainak, Ron Morellinek és Krikor Kouchiannek a hozzájárulását javasoljuk megtekintésre, amit a Jun Takahashi-féle Undercover márka felkérésére hoztak össze. Ehhez ráadásul olyan koreót társítottak, amit Kuroszava 1957-es filmklasszikusa, a Véres trón inspirált.