Szívfacsaró klipet forgatott Squarepusher egy töküres detroiti metrókocsiból
Tekinteteket párásító nosztalgia, korona idején.
Hát persze, hogy a maga eszközeivel mindenki reagálgat a jelenségre, aminek bénító hatásai sokak tudatába még gyökeret sem vertek, hiszen lássuk be, embert próbálóan nehéz feldolgozni, hogy éppen a hihetetlen történik körülöttünk és velünk – leállt a bolygó, az égen nincs kondenzcsík, az utakon csúcsforgalom, a rendőrök kérdőre vonhatnak az utcán, a mindennapjaink pedig mindezek tükrében gyakrabban tűnnek egy furcsa, láthatatlan végű sci-finek, mint amennyiszer nem.
A kísérleti zenék másik nagy alakja (az egyik is bejelentkezett nemrég új motyókkal), Squarepusher pedig Detroit People Mover című, eleve gyönyörű zenéjéhez az azonos nevű kötöttpályás szerelvényből jelentkezett egy videóval Jacob Hurwitz-Goodman rendezésében, aminél erősebb érzelmi töltetű videót még nem láttunk a világméretű izolációs nyomasztódás közepette:
haladunk végig a sínpáron, a kamera az embermentes utcákat pásztázza, miközben az embermentes vagon közepén egy szál nyomtatóból fotók csúsznak ki, telis-tele nosztalgikus jelenetekkel a múltból, amikor még szabadott egymással találkozni.
Zsebkendő legyen kéznél.
A disztópikus városi “mozgó portré” ereje különösen megnő, ha párba állítjuk Squarepusher három hónappal korábbi videójával, ami a Terminal Slamhez készült, és ami Tokió emberektől bugyborékoló utcáin játszódott.
Ha nem szeretnéd félrerakni még a zsebkendődet, akkor az egész, március végén megjelent Lamental EP-t tedd magadévá: