Deutsche Telekom - erleben was verbindet
Electronic Beats Hungary

Magyar karanténba magyar stresszoldót! A Megtűrtek, a FOR. és a TELEϟPORT bátor új dalai

Vannak hazai megjelenések, amikről úgy érezzük, elszabotálhatatlan kötelességünk átfuttatnunk azokat saját erősítőinkön, hogy minél többekhez eljussanak. Leginkább azért, mert jó zenék, jó zenészektől, és érdemes figyelni rájuk, hiszen többek között ők okozzák az aktuális tektonikus mozgásokat a Hungarofuturista Undergroundban. Eheti ajánlatunk a bezártsági stresszfakasztás jegyében, a tobzódó-felgyülemlő-kirobbanó energiák vonzásában született.

FOR. – Vacuum

Nem tegnapi release, de nem is kéthónapos, szóval leginkább a kettő közötti, cserébe viszont egyrészt a budapesti EXILES kísérleti kiadó első nem csak digitális, azaz vinylmegjelenése, másfelől meg hát egy újabb kicsit sem könnyű, cserébe felszabadító érzeteket biztosítani képes hanganyaga Gryllus Ábris és Farkas Miklós éjfekete és vasnehéz projektjének, a FOR.-nak. A megjelenésről a fiúk azt mondták, hogy:

“A lemez alakulásakor egy olyan ipari hangzás megteremtése volt a cél, ami sokkal inkább reflektál a mai viszonyokra. A szuper nano interakciók során laboratoriumi körülmények között készült tömeggyártás folyamata adta a víziót VACUUM hangzásához. Erre a gondolatra építve a lemez anyaga mélyen elnyomott, felaprózódott energianyalábokkal operáló lecsupaszított struktúrákból áll. Ebben a környezetben nézve az embr helyzete, az ember által végzett munka munka milyensége volt az ami még érdekelt minket nagyon. A kontextushoz nagyban hozzájárult az is, hogy elkezdtünk Romhány Veronikával (Nimova Projeckt) együtt gondolkodni, aki a lemezhez kapcsolódó video anyagot is készítette, ami szintén az említett témákkal foglalkozik.” (ezt a Bandcamp oldalon lehet megnézni – a szerk.)

By loading the content from Bandcamp, you agree to Bandcamp's privacy policy.
Learn more

Load content

Megtűrtek – Bunyó

2018 januárja létezik, azaz léteznek a Megtűrtek, akik ( = Doma és Csaba!) azt állítják magukról, hogy ők az ország elsőszámú postpunk boybandje, illetve a 100gecs budapesti helytartói, és bár zeneileg sok minden érdekli őket, némi esztétikai, elvi, és hangszerek terén történő kalandozást követően végül az elektronikában látták meg a számunkra legtermékenyebb kreatív táptalajt. “Tök jó, hogy ebben a kedves barátaink is mindig támogattak bennünket, és velünk tartottak ebben, bármelyik szubkultúrához tartozzanak is. Ezt a miliőt szeretnénk kiterjeszteni; úgy érezzük, az országban elférne ilyesmi szélesebb körökben is, mi pedig örülünk, hogy valamilyen mértékben megtörhetjük a konvencionális zenei felállások egyeduralmát a nyilvánosságban” – mondják.

Hogy az ilyesmi az mégis milyesmi, azt nehéz lenne megfogalmazni, mert a szerteszét tartó lenne rá a legjobb jelző, de egy tisztes porciónyi punk attitűdben meghempergetett hyperpopnak talán bátran hívhatjuk.

By loading the content from Bandcamp, you agree to Bandcamp's privacy policy.
Learn more

Load content

TELEϟPORT – ⠠⠙⠑⠁⠙ ⠠⠺⠕⠕⠙ ⠠⠞⠑⠁⠗⠎

Utolsó, világjárvány előtti élményem TELEϟPORTtal egy Gólyás Davoria bulin esett meg, amikor az életemben először éreztem, hogy ha most nem állok meg fél percre a sörpocsolyákon pattogásban, akkor felreped a bal kamrám. Szerencsére nem történt meg, így megérhettem ezt a rilízt, ami a misztikus AM 01:09:69 JUN-05-197  lemezkiadónál jött ki a mai napon. A labelt a budapesti Distant Objects események mögött álló Altay és berlini barátja, Thilo (ők ketten együtt az In Silence) alapította még évekkel ezelőtt, de tavaly kezdtek zenéket kiadogatni ambienttől az experin át a technóig.

Külön kicsattanó öröm, amikor azt látja az ember, hogy a magyar freetekno eszmeiség egyik nagyöregje összeölelkezik a fiatalos hevületű newcomerekkel, és közösen hoznak létre valamit, amire aztán megint infarktusközeli állapotokba lehet kerülni majd valami dohos üregben. Mert szerencsére Márton Peti, azaz TELEϟPORT most sem adja 200 BPM alá.

By loading the content from Bandcamp, you agree to Bandcamp's privacy policy.
Learn more

Load content

Follow 4 follow 4 follow 👇

Published April 16, 2021. Words by Unger András.