Plastikman visszatér, csak kicsit másképp
Szokás mondani, hogy két dudás egy csárdában az no-go, de akkor jöjjön is az izgalmas ellenpélda. Főleg, hogy a jelek szerint most egy olyan együttállás jött létre két óriási formátumú kortárs zeneszerző között, ami ritkaságszámba megy. A két óriási formátum konkrétan a minimáltechnót világra hozó Richie Hawtin, aki Plastikman néven utoljára egy híján 20 éve jelentetett meg albumot, illetve a Grammy-jelölt komponista Chilly Gonzales. Teljesen más világok, igaz? Nos, talán mégsem teljesen.
Az történt, hogy az utóbbi az 1998-as Consumed című Plastikman-lemezt meglehetős késedelemmel, pár éve hallotta meg először, és szöget ütött a fejébe, hogy ezzel ő tudna mit kezdeni. Rázongorázgatott, a demókat elküldte Tigának, aki pedig azt vette a fejébe, hogy végigviszi ezt a projektet. Amiről az első zene már hallható is:
És hogy mi hallható itt? Hát az, hogy egy zeneszerző ösztönösen reagál egy másik zeneszerző művére. Nem belenyúl, nem feldolgozza azt, hanem az eredetiben talál magának annyi “helyet” az egyes hangok között, hogy azt hozzáadott értékkel gazdagítsa. Ezek a kísérletek a legkevésbé szoktak jól sikerülni, de ez most tényleg valami merőben új lett. Nem csoda, hogy a szőke technoherceg ezért hajlandó volt leporolni a Plastikman nevet, aztán még meg is masterelni a végeredményt.
A végeredményt, ami április első napján jön ki digitálisan és egy deluxe triplavinyl formájában. Addig pedig vegyük elő a régi lemezt, ami még mindig kellemes hallgatmány:
Published March 17, 2022.