Electronic Beats Hungary

Csak saját felelősségedre ereszkedj alá szombaton ebbe a budafoki barlangba

Buzoghatnak (sajnálatos módon) a tengermély árkokat vájó indulatok a többségi társadalom felszínén, születhet akármennyi vállalhatatlan (és hihetetlen) törvény, szomorodhatunk nap mint nap (egyébként jogosan) a minket ért sérelmeken, szerencsére azért vannak dolgok, amiken nem fog a külvilág vasfoga, és amik ennélfogva már-már idegen, de ideig-óráig mégis menekülési útvonalként szolgáló szigetek formájában emelkednek ki ebből a mocsárból.

A magyarországi kortárs kultúra talán a nyolcvanas évek óta nem volt ennyire az ereje teljében, és szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani egy újabb megnyilatkozását, ami ezt aláhúzza, és amiért ezúttal a budai vidékre, a Nagytétényi útra, azon belül is az AQB épületéig kell menni.

Pontosabban annak a gyomrába. Lesz zene is.

De pörgessük kicsit vissza a krónika lapjait, történt ugyanis, hogy az elmúlt hónapokban sokaknak alkalma nyílhatott itt, az Art Quarter Budapest épülete alatt alámerülni egy olyan dimenzióba, amiből egy kicsit új emberként bújt aztán elő mindenki. Ennek az MMM kollektíva által szervezett kiállításnak – amiről fotókat csatolunk ide a cikkbe – érkezik most a folytatása, szellemileg teljesen rokon szinten, csak most még az EXILES brigád is beszáll a tudattágító vagonba, hogy együtt robogjanak bele a zilált lelkünkbe.

Hogy átérezze mindenki, nagyjából miben vannak a művészek, akik egyben a kurátorok is, itt az előző tárlat mission statementje, ami állításuk szerint érvényes lehet arra is, ami most következik:

“Kéz-a-kézben ereszkedünk le a hegy szívébe, minden érzelmet magunk mögött hagyva. Az elme ismerős ösvényei nedves, mély, meleg sötétségbe vezetnek. Utunkat vékony, fényvisszaverő hártya szegélyezi – ahogy átkelünk rajta, időcsapdába esünk. Belépünk önmagunkba. Velünk történik mindez, de mi magunk tesszük ezt. Megfagyasztjuk a jövőt és felolvasztjuk a múltat, majd fordítva. Bonyolultan összeforgatott, disztópikus töredékek szövevényei bukkannak elő: az őrület ismerős formái, a bomlás kellemes nyomai. Bújunk a részletekbe, olvasunk a sorok között, de a kép megfejthetetlen marad.”

Aki korábban levaslépcsőzött a sötétbe, az eléggé sújtó élményt kapott. Rejtélyes találkozásokat. A kollektív tudattalan felmorajlását. Önfelismeréseket, jó eséllyel. Apokrif jövendöléseket. Kisfilmet, ami az emberi értelem számára felfoghatatlan “jövőbeli események” vonzásában jön létre. Furcsa dolgokat falak tövében, falakon, mennyezetről lelógatva. De még a történelem egyik legelső őrült uralkodója, II. Nabukodonozor babiloni király is tiszteletét tette, aki hét éven át élt úgy, kontroll nélkül a vadonban, mint a vadak, és aki megüzente mindannyiunknak: csúcsragadozói státuszunk ezen a bolygón igencsak romlandó – főleg, ha a saját elménk gyűr le minket.

Aki pedig most vaslépcsőzik le, arra nem tudjuk, mi vár, de a szervezők felé irányított kérdésünkre adott válaszok alapján most is számíthatunk egy minden érzéket beterítő, komplex inputra, amit egy komplett buli dúcol majd alá, 12 kísérletező kedvű zenésszel-djvel. Lesz weird kaja, lehet vásárolni elborult ajándéktárgyakat.

Meleg ruha kelleni fog, ennyit árultak csak el.

Facebook-esemény itt, és mindez tehát július 10 szombat, délután négytől lehet érkezni, de este 11 után már nem lehet belépni.

Aki bent van, az maradhat.
Szerintünk menjetek.
Oltásit vigyetek.
Mood:

Fellépő zenészek: Juhász Tamás aka Goliard, Fausto Mercier (Infinite Machine), Mike Nylons (Dióbél Kiadó), Daniel Kophelyi, Normal Tamás (Műhely), Obwigszyh (Műhely), Adam Sol, ZSÜJA, Alley Catss (Daddypower), ritual abuse, Nemerov (Czaszka Records), The Stanley Maneuver, Márk Bartha