Electronic Beats Hungary

Annak adta zenéjét a producer, aki a legtöbb kriptovalutát kínálta érte

Amit Jacques Greene csinált most, arra sosem volt még példa, de mindenképpen egy olyan szelencét nyitogat vele, ami megkerüli a bebetonozott, jól ismert zeneipari struktúrát, és a hátsó ajtóból hunyorogva belevigyorog az arcába. Egyelőre kísérleti jelleggel, csak meghúzgálva a cica bajszát. A torontói elektronikus zenész, aki eddig olyan labeleknél jelentetett meg, mint a LuckyMe és a Night Slugs, arra vállalkozott, hogy lemezkiadó helyett következő dalának, a Promise-nek a publikálási jogait arra ruházza át, aki a legtöbbet adja érte – Ethereumban.

Az Ethereum egy friss, feltörekvő, nyílt forráskódú kriptovaluta, a második legerősebb a Bitcoin mögött, és ahhoz hasonlóan blockchain-alapokon nyugszik (a blokkláncot leegyszerűsítve úgy kell elképzelni, mint egy nagy, közös adatbázist, kvázi nyilvános főkönyvet, ami minden műveletet és tranzakciót élőben rögzít, így lehetetlenné téve a rendszerbe való belenyúlást, csalást, trükközést. Ahogy egy – centralizált hálózat tetején csücsülő – bankba azért tesszük a pénzünket, mert bízunk benne, hogy a bank jól bánik majd vele, úgy egy – az imént említett elosztott hálózati alapokon nyugvó – kriptopénz értékét magába a hálózatba, a minden kereskedő számára publikus “lánc”-ba vetett bizalom adja meg).

“Miközben felfedezzük a művészet új útjait a láncban, egyben pedig a web3 ígéretét, talán lassan elkezdhetjük elengedni a régi rendszereket”

– mondta Greene a posztjában, itt pedig megtekinthető az aukciós oldal, ahol már be is fejeződött a licit: 13 ETH-ért (aminek az értéke pillanatnyilag 6,5 millió forint) kelt el a zene, egy Skeet nevű arc vette meg.

A zenész azt is hozzátette, nemrég jött ki egy rossz és nyomasztó record dealből, amit nagy sikerként könyvelt el, most azonban nagyon izgatott, hogy milyen lehetőségek és ígéretek rejlenek a kriptovaluták terepén, főleg ami a kulturális alkotásokat illeti. “Nagyon sok reményem és ugyanennyi félelmem is van ezzel kapcsolatban” – közölte, egyben öntudatlanul tömegek szócsövévé is válva, akik hasonlóan gondolkodnak a 21. század új, egyesek számára a jövő aranyának, másoknak lufigyanúsnak tűnő, de mindenképpen izgalmas pénznemeiről.

Egyébként egy percig se higgyük azt, hogy ez egy egyszeri elgondolás, és készüljünk fel, hogy az ehhez hasonló hírek egyre gyakoribbak lesznek: a zeneipar operatív része évtizedek óta többé-kevésbé ugyanúgy működik, ráadásul a művészeket gyakran kötik gúzsba a kifizetések lassú átfutása, a crypto pedig olyan jelenség, ami nagyon sok folyamatot fel tud majd gyorsítani a jövőben. Érdekes éveknek nézünk elébe.

Published February 24, 2021.