

A végtelen űr idegen bolygóin jár Polonyi András, azaz AXA új lemeze
Újabb anyaggal jelentkezett AXA, akinek földalatti szektájáról már írtunk korábban – ezúttal pedig különösen mélyre hatolunk.
Az Into the Void EP tipikusan egy hajnali hármas hallgatás, amikor az emberek feldöntve és vakon vízszintesen feküsznek, ahogyan Kosztolányi írta: ekkor tud igazán életre kelni ez a négy dark ambient-drone, ami irgalmatlanul messze jár már mindentől, amit emberinek nevezünk. És most nem az erkölcsi értelemben vett embernek levésről beszélünk, hanem az emberi élettérről: itt már minimum a Feketeszem-galaxis egy ismeretlen entitások lakta bolygójának óceánfenekén húzódó kanyonban járunk. Visszaút? Hát az nincs.
By loading the content from Bandcamp, you agree to Bandcamp's privacy policy.
Learn more
AXA sallangmentes, súlyos minimalizmusához tökéletesen idomul a Kőrös Attila Márk által alkotott videó is, ami a Forever Oscillating Membrane című trackhez készült, és amit csak azután láttam, hogy leírtam a fenti sorokat. De úgy néz ki, tényleg abban a 24 millió fényévre található spirálgalaxisban járunk. Az alkotó szavai:
“Nagyon nagy erőt éreztem a zenében már első hallgatáskor, egyfajta nyugodt, de mégis dermesztő érzelmi utazásra ragadt magával egy végtelen kozmosz-szerű térben. Ebbe a végtelenségbe kapaszkodtam bele az alkotó folyamat első óráiban, majd áttereltem a figyelmem a zenében lévő erőre. Olyan képi anyagot szerettem volna létrehozni, ami képes betölteni ezt a végtelen ürességet, és magával tudja vinni a nézőt egy olyan emocionális utazásra, amiben én is részesültem. A munkafolyamat közben nem törekedtem konkrét képiességre vagy történet mesélésre, sokkal inkább a saját érzelmi stádiumom igyekeztem kivetíteni. Egyfajta eszköznek, vagy akár szemlélőnek tartottam magam alkotás közben, hiszen engedtem annak, hogy a projekt magával vigyen. Technikai megvalósítás oldalán a zenét motornak is használtam, mivel a generatív programban felállított digitális zajokra épülő anyag mozgatórugója maga a track volt. Ebből a szempontból nézve sokat támaszkodtam a kontrollált véletlenekre és a valódi világunkban létező szimulációs behatásokra.”
A videó itt indítható:
This element will show content from various video platforms.
If you load this Content, you accept cookies from external Media.
Published March 12, 2023.