Electronic Beats Hungary

1,8 millió afrikai rabszolga óceáni halálát idézi meg Lotic új videójában

 

“Október 29-én végre világra jön az album, amit, amióta az eszemet tudom, meg akartam írni. A Water annyi minden egyszerre, akárcsak maga az elem, amiről a címét kölcsönözte. Hatalmas súlyt hordoz, megannyi történelmet, mégis tápláló és gyógyító”

– ezt írta ki nemrég a Facebookra a lazán definiált kísérleti klubszcéna fontos alakja, a J’Kerian Morgan néven Texasban született, de ma már Berlinben Lotic néven munkálkodó nembináris zenész, aki a bekategorizálhatatlan zenék spektrumának az egyébként viszonylag könnyedén fogyasztható, agyat nem leterhelő végén helyezkedik el – ösztönökre ható, erősen perkusszív ritmusképletekkel dolgozva, és éppúgy merítve a hiphopból és az R&B-ből, mint a zajzenékből, valamint az afro- és latin-amerikai LMBTQ közösségek ballroom szubkultúrájából.

Ugyan Morgan a kétezertízes évek eleje óta aktív, vokálját első alkalommal csak 2018-ban emelte be zenéibe, mégpedig bemutatkozó stúdióalbumán, a Poweren, amin a faji és szexuális identitást megkérdőjelező, erőt adó dalszövegekkel dolgozott.

Ahogy feljebb kiderült, úton a friss nagylemez, és itt van róla az első klip, amiről az alkotó azt mondta, hogy az újkori atlanti rabszolgakereskedelem során mintegy 1,8 millió (út közben megbetegedett, elgyengült) afrikait dobtak az óceánba, és a videóban annak a fantáziájával játszott el, hogy mi történt volna, ha az ő sejtjeik valamilyen biológiai csoda folytán alkalmazkodtak vagy beolvadtak volna ebbe a mélytengeri ökoszisztémába, és egy új, Atlantisz-szerű kultúra kezdett volna kibontakozni.

Lotic másutt azt is elmondta egyébként, hogy úgy érzi, most érkezett csak meg művészként. Az biztos, hogy a Come Unto Me egy hangját már egészében kiengedni merő, teljesnek tűnő alkotót mutat, tehát számolhatunk azzal, hogy az október végén érkező lemez akár 2021 egyik csúcsteljesítménye lehet.