Electronic Beats Hungary

Mindenképp add be, nincs veszítenivalód! Korábbi Szelektor nyertesek üzenik az utánpótlásnak

Idén is bedurrantottuk Szelektor pályázatunkat, amire február 29-ig várjuk a szupereredeti, sajátos hangú, formabontó zenéket POP, CLUB, XPERI kategóriákban (sőt, idén először SHORT VIDEO kategóriában is lehet indulni, de minderről bővebben itt!), hogy már harmadszorra mutathassuk meg a világnak: a magyar zene nem csak annyi, amennyit a tömegigény-kiszolgáló kereskedelmi rádiók zsinórmértéke mengenged.

Arra gondoltunk, megkérünk néhány alkotót az előző válogatáslemezekről, üzenjenek a bizonytalanoknak, akik egyelőre csak ott tartják az ujjukat a küldés gomb felett.

 “Eredetileg az XPERI kategóriába küldtem, és végül a CLUB válogatásra kerültem rá, ami azért volt számomra fasza visszajelzés, mert ezzel azt az agendát tolja előre a Szelektor is, hogy nem csak a monoton négynegyednek van helye a klubzenében, hanem kísérletezősebb dolgoknak is”

– mondta nekünk Granato, aki a lejjebb hallható, eufórikus meghajtású euro-jungle őrülettel került fel a lemezre. Hozzátette: neki az is fontos volt, hogy az Exiles-tól is volt valaki a zsűriben (Kolbenheyer Erik, aki egyébként idén is ott van), mert tisztelem azt az irányt, amit képvisel. “Clout-ot is ad a dolog, meg a hallgatottságot is megdobja, szóval nem veszíthetsz.”

 

Az álomszerűen csengő dalaival ismertté vált AGAVOID az első, 2020-as válogatásunkra került fel a Fragment című dallal. Puskás Dalma énekesnő azt mondta megkeresésünkre, neki fontos tanulság volt, hogy gyakran érdemes az intuíciókra hagyatkozni, “mert gyakran az első pár felvétel az igazi, erősebb, egyszerűen jobban működik, mint amikor elkezdem több formában túlgondolni vagy elveszni a részletekben.”

“A válogatás pedig elég izgalmas kezdeményezés abból a szempontból is, hogy új kollabok alakulhatnak az előadók között, ha esetleg előtte még nem volt kontakt.”

Esetükben ez a gyakorlatban is megvalósult: a szintén az Electronic Beats válogatásra felkerült Bekø például készített nekik egy eléggé rendbenlévő remixet.

Kőbánya 3000 különdíjjal is gyarapodott tavaly, ő azt az üzenetet küldi szét a feltörekvőknek, hogy “azoknak mindenképpen jó gyakorlat a Szelektor, akiknek amúgy nehezére esik kitörni a loop-okból, megnyomni a tabot es átváltani az arrangement view-ba (szerintem vagyunk ezzel így egy páran). Apropó Ableton, én a 2022-es pályázatnak köszönhetően egy Live Suite license-szel lettem gazdagabb, amit ki is használok azóta, és ha jól láttam idén lehet Macbookot nyerni, meg pénzt ami mindig jól jön. Illetve engem az is motivált, hogy volt egy megszabott határidő, ameddig mindenképp be kellett fejeznem a trekit. Aki hajlamos a prokrasztinációra, annak szerintem ez is egy hasznos szempont.”

“Ha valamit lehet üzenni a még-nem-jelentkezetteknek, akkor azt mondanám nekik, hogy a jelentkezéssel tényleg nem veszíthetnek semmit. A legrosszabb, ami történhet, az az, hogy nem kerül be a számod – nekem is csak második próbálkozásra sikerült.”

“Az ember hajlamos kifogásokat találni, mit miért nem csinál. Számomra volt egy olyan időszak, amikor bizonyos körülményekhez, feltételekhez kötöttem a kreativitásom: kell egy saját stúdió, még erre és erre a szintire van szükségem, ezt és ezt a zeneíró szoftvert meg kell még tanulnom, és így tovább.”

“Ezek a megkötések kizárólag csak az ember fejében léteznek, és azt tanácsolom annak, akik zenével foglalkozik, vagy szeretne foglalkozni, hogy a saját hangját bárhol és bárhogyan meg tudja találni. Láss hozzá!”

– mindez pedig Mákó Rozi tanácsa, aki az alábbi kozmikus-poszt-embericivilizációs zenéjével került fel a 2022-es kompilációra:

A már említett Bekø Áron nem viccelt: egyenesen pontokba szedve küldte el üzenetét a pályázaton gondolkodóknak, amik közül az egyik legfontosabbat ki is emeljük. Íme, az atmoszférikus deephouse és dubtechno tengelyen mozgó alkotó paragrafusai:

1) Ha meg tudod fogalmazni, miben vagy bizonytalan, akkor utána is tudsz nézni jó eséllyel a megoldásnak.

2) Ha amiatt vagy bizonytalan, hogy vajon lesz-e olyan, akinek fog tetszeni a zenéd, vésd az eszedbe, hogy elsősorban saját magadnak kell, hogy tetsszen. Ha másnak is tetszik, az grátisz.

3) Ha nem receptre írsz zenét, hanem intuícióból, akkor mindenképp saját magadat adod vele. Az adott időszakod lenyomata lesz, amire idővel mérföldkőként tekinthetsz, és követheted a fejlődésedet.

4) Ha olyan egyedi zenét tudsz produkálni, ami kimagaslik a többi közül, csomó hozzád hasonló emberkével ismertetheted meg önmagadat, amiből akár szuper kollabok is születhetnek.

5) Egymástól tanulni és egymásnak építő kritikát adni, azt kérni és fogadni mindig inspiráló erővel bír.

6) Nincs vesztenivalód!

A LAIHO projektjével egyre több és több fellépést magáénak tudó Lajhó Dorottya se volt rest, amikor megkértük, hogy hintsen meg minket inspirációs gondolatokkal.

“Fontosnak tartom a feltörekvő zenészek támogatását, így nagyon hálás vagyok, hogy bekerült a Naked című dalom a válogatásba. Szerintem nagyon sok emberhez eljutott a pályázat miatt a zeném, szakmabeliekhez, zenekedvelőkhöz, ami végül új lehetőségekhez vezetett. Felkerültem playlistekre, megugrottak a lejátszási számok. Tetszik az is, hogy többféle kategóriában lehet indulni, és egy tök jó alkalom arra is, hogy motivációt gyűjts a zenéd kiadásához.”

“Aki érez bármi ambíciót magában, mindenképp adja be. Mutassátok meg a művészeteteket!”

A pécsi kiindulópontokkal rendelkező (Techno)Műhely alaptagja, Obwigszyh is indult, és fel is került zenéjével az XPERI lemezre, amiről azt mondta nekünk, hogy szerinte

“egészen kerek lett, és több olyan zene is került rá, amit azóta is szívesen hallgatok. Ha valami motiváló lehet, akkor az az, hogy remélhetőleg mások is így vannak ezzel.”

Áron szerint hasznos átgondolni, hogy melyik kategóriába küldik az előadók a zenéket, mert ő például leginkább technókat csinál, de amit ide készített, arról pár hallgatás után rájött, hogy inkább a kísérleti kategóriába passzol. Ezt egyébként annyival egészítenénk ki, hogy emiatt nem kell túlságosan aggódni: ha szerintünk egy zene egy másik kategóriába passzol, és shortlistre esélyes, akkor mindenképpen egyeztetünk erről az adott művésszel.

Zságer Balázs még a legelső pályázatunkra küldött be zenét, azóta pedig a válogatás több előadójának útját is egyengeti lemezkiadójánál. Az ő üzenete:

“Talán a legizgalmasabb dolog a nulláról kezdeni egy zenei projektet, ilyenkor még minden út nyitva áll az alkotó előtt. Ilyenkor még több műfaj is izgathat egy producert, többfajta látszólag különböző stílusban is írhat zenéket, de az első publikált trekk kiemelt fontosságú, hiszen ez rátehet egy olyan pályára, amely meghatározó lesz majd a zenei karrieretekre nézve. Ezért talán a legfontosabb, hogy olyan zenével pályázzatok, amik önazonosak és amely stílusban el tudjátok képzelni magatokat a jövőben.”

Jól megmotiválódtál? ITT JELENTKEZZ A 2024-ES SZELEKTORRA!

(Előadók a nyitóképen balról jobbra: Puskás Dalma, Kobanya3000, Obwigszyh, Mákó Rozi, Granato, LAIHO, Bekø, Zságer Balázs)

Szocializációs platformok:

Published February 18, 2024.