Electronic Beats Hungary

London egy kísértetház, és a Darkstar most átnyújtja hozzá a kulcsot

 

A kétezres évek végén aktivizálta magát a szigetországban a Darkstar, James Young és Aiden Whalley kettőse, nagyjából akkor, amikor a dubstep válaszút elé érkezett: az alkotók egy része és néhány újonnan érkező leszavazott a műfaj elkorcsosult, mű-metálszerű és kamuagresszív, bazári EDM-harsogására (szia Skrillex), míg a másik felük elindult a táncosabb-egyenesebb (heló, Martyn), vagy éppen a művészibb-experimentálisabb irányba (csaó, Mount Kimbie). És persze itt is voltak újonnan érkezők. Például a Darkstar. Akik az olyan dalaikkal, mint a Lilyliver vagy az Aidy’s Girl Is A Computer elég hamar megépítették a renoméjukat, és hulltak bele a Warp meg a Hyperdub kiadók ölelésébe.

Leválva a tánczenés síkról, melanko-digitális kísérleti popjuk azóta a negyedik albumig jutott (a Civic Jams idén nyáron jelent meg), és most még egy izgi projektbe is beleálltak – azaz össze a Spitfire Audioval, ami arról nevezetes, hogy iszonyat komoly hangminta-könyvtárakat állítanak össze a feltörekvő producerek kedvéért.

A Darkstar az ő segítségükkel most Haunted House néven nyújt át egy adagot kedvenc kísérteties szintihangjaiból, vokálsample-kből, dobokból és mindenféle sepregetős-rétegzett hangtextúrákból, amik szerintük az angol főváros hangulatait idézik. És erről még egy pár perces kisfilm is készült, pont olyan roncsolt képsorokkal, mint amilyenek a világnak felkínált soundfoszlányok:

A megvásárolható sample library kvázi levetkőzteti a fiúkat, hiszen maguk is bevallják, hogy ezt  a szónikus palettát, ezt a zenei hangulatvilágot éveken át építgették, ezek alapjaira építették a Civic Jams lemezt is, és végeredményben ebbe most bárki mélyen belemerülhet.

A Haunted House azoknak a hangoknak a gyűjtőhelye, amik a perifériákon kúsznak-másznak

– mondta James Young, hozzátéve, minden hang széle mosódik, mert “mi így szeretjük őket, zajosan, meg minden.” A páros azt is elárulta, őket sosem a technikai aspektusra érdekelte a zeneírásnak, hanem azok a dolgok, amik “a mindennapokból csorognak bele a felvételekbe.”

De ha hangmintázni nincs is kedvünk, sőt, mondjuk még zenészek sem vagyunk, az emlegetett albumot még meghallgathatjuk:

Published November 29, 2020.