Electronic Beats Hungary

Agytekerő kiállítása lesz a titkos helyszínek fényművészének, Besnyő Daninak Újbudán

Egy leharcolt, disztópikus, szocialista loftban.

Besnyő Dani évek óta a go-to-guy, ha arról van szó, hogy érzékeket meghazudtoló fényjátékkal kell beteríteni bármilyen felületet. Nem csak a VJ Centrum és a Több technót a Parlamentbe! gegbuli-sorozat alapembere, illetve a Budapest Rooftop Cinema kiötlője, de jó ideje emeli újabb és újabb szintekre a mappinget: majdnem a világ végére is elmegy, hogy földöntúli helyszíneken vetítsen nem apró méretekben olyan objektumokra, amiket legtöbbször még csak meg sem legyintett az emberi beavatkozás szellője.

Ez a Secret Mapping Experiment, ami nemrég ünnepelte negyedik évfordulóját (ennek lesz most a nem kicsit izgalmas kiállítása, már most iderakjuk a linkjét, tessék, bővebben lejjebb), ami alatt

  • 18 sikeres projektet tudnak maguk mögött
  • több mint 200 ezer kilométert utaztak mindezért
  • többszáz órányi animációs rendert toltak le
  • többmillió pixelt vetítettek ki
  • és több mint 18 ezer fotót készítettek az akciókról.

Megkértük Danit, villantson meg párat az eddigi projektjeiből pár szó kíséretében, nem lelőve a kiállítás lényegét. Nem kellett kétszer kérnünk. Jönnek a sztorik, fejet vakaró rendőröktől a barlangban fél napon át négyszáz méter mélyben kuksolásig.

Hát így.

Egyébként mozgókép alakjában is bele lehet lesni a Secret Mapping munkájába, például itt. Aztán pedig forrón javasoljuk annak, akit a látottak alapján érdekel további látóideg-birizgálás, hogy május 30-án csütörtökön este hétkor fáradjon el a Bercsényi utca tízbe:

a Bartók-negyed üresen álló loft-labirintusában nem csak a fénytérmanipulációs projektekről láthat fotókat, de megnézheti, hogyan gondolta újra Dani a leharcolt teret egy lézerszkennerrel.

A kiállítás, ami négy napon át lesz látogatható, az Ablak a Bartókra Fesztivál hivatalos eseménye és a Trafó House smART!-sorozatának része. Az alkotót korábbi EB.TV epizódunkban is beszéltettük, miközben főzött egy rakott krumplit:

Published May 23, 2019. Words by Unger András.