
VTSS a Telekommal a brainrot culture és a digitális hasonmások ellen
Rendelt egy kutatást a Deutsche Telekom, ami arra jutott, hogy az európai Z generáció több mint 90 százaléka aggódik a digitális magánélete miatt. Annak ellenére, hogy ezek a fiatalok már az online terekben nőttek fel, sokan úgy érzik, nincsenek felkészülve a problémára, azaz kevesebb mint 7 százalékuk gondolja úgy, hogy magabiztosan kezeli az adatvédelmi kérdéseket.
Az online hasonmások létrehozása ma már nem ritka jelenség, ráadásul a legtöbben nem is tudnak róla, hogy a social media csatornákra feltöltött perszónájukat, adataikat klónozhatják, eladhatják, és a beleegyezésük nélkül különböző célokra használhatják fel, ami hatással lehet identitásukra és a körülöttük lévő világot is befolyásolhatják.
Erre a jelenségre, a rejtett digitális fenyegetésekre és a tudatosság fejlesztésére hívja fel a figyelmet a Telekom most induló új nemzetközi kampányával, az #OwnYourWorld-del, amely egy hatrészes, rövid mesterkurzus-sorozatot foglal magában azzal a céllal, hogy
segítsen a fiataloknak megtartani az irányítást digitális életük felett. Olyan komplex témák kapnak könnyen fogyasztható magyarázatot, mint az adatkövetés vagy az algoritmikus befolyás.
Mindehhez egy szürreális videoklip is készült a népszerű műfajáthágó lengyel dj-producerrel, VTSS-sel:
“Sokan érzünk szorongást azzal kapcsolatban, hogy mennyi részünk él online, és milyen kevés ellenőrzésünk van felette. Ez a projekt kreatívan ragadja meg ezt a tapasztalást – tükröt tart elé, és remélhetőleg segít majd az embereknek abban, hogy érezzék, van segítség”
– mondja VTSS.
A platform ingyenesen hozzáférhető, hetente újabb témákkal frissül, és különböző közösségi platformokra – TikTok, Instagram, YouTube, Reddit, Twitch és Snapchat – tervezett szórakoztató-oktató anyagokkal is kiegészül. A mesterkurzusokat a Deutsche Telekom európai piacaira, így Magyarországra is lokalizálják, hogy minél több fiatalhoz juthasson el az üzenet.
Published July 23, 2025.