Mi az elektronikus zenei hangszerek jövője?

Richie Hawtin, Stimming, Henrik Schwarz és mások fejtegetik a rétegeket.

A zeneírás technológiája leírhatatlanul süvítő léptékben alakult az elmúlt harminc évben. Gondoljunk bele akár csak abba, hogyan lehetne elmagyarázni az Ableton működését valakinek, aki 1985-ből időutazik ide. És akkor most gondoljunk bele abba is, hogy ha ez van, a fejlődés gyorsasága pedig exponenciális (ahogy minden technológiai fejlődésé), akkor valószínűleg megtippelni sem tudnánk, milyen sci-fi módszerek léteznek majd az alkotásra újabb három évtized múlva.

Anyaoldalunk most forgatott egy kisfilmet, amiben a szcéna jeles figuráit faggatják, és igyekeznek rávenni őket, hogy azért mégiscsak próbálják megtippelni, mi lesz.

“Talán már nincsenek új hangok, mert mindent kitaláltunk. De abban biztos vagyok, hogy vannak olyan új utak, amik révén ezeket a hangokat össze tudjuk tenni úgy, hogy azok újszerűek legyenek.”

– ezt Richie Hawtin mondja a dokuban. És mások is mondanak másokat. Indítsatok rá: