Electronic Beats Hungary

James Blake új platformmal küzd az alacsony streaming jogdíjak ellen

Bár itthon annyira nem szembetűnő, külföldi viszonylatban még mindig irtó gyengén fizetnek a lejátszások után a streaming óriások, ez ellen többen fel is szólaltak az utóbbi években.

A brit énekes-dalszerző-producer az elmúlt hetekben többször posztolt a közösségi médiában a témában, ahol főleg a streaming szolgáltatókat és a TikTokot okolta a kisebb előadók megélhetési problémái miatt.
Az új, Vault névre hallgató platform nem feltétlen ezt a problémát oldja meg, a rajongók ugyanis egyelőre nem a már kiadott dalokat hallgathatják, hanem egy havi 5 dolláros díjért cserébe Blake kiadatlan dalait pörgethetik, jelenleg szám szerint ötöt.

A platformot bejelentő videóban számszerűsíti is a problémát:

az előadók, platformtól függően 0.003 és 0.005 dollár között (1-2 magyar forint!) keresnek egy streamen, azaz egymillió lejátszásból csupán 3000 dollár üthetné a markukat, ha nem kellene kifizetniük a kiadót, a menedzsmentet, illetve befizetni az adókat.

Szintén kiemelte még a TikTok borzasztóan alacsony fizetését, ami miatt nemrég a teljes Universal Music Group kivonult a kínai óriásplatformról. Példaként említette négy évvel ezelőtti Frank Ocean – Godspeed feldolgozását, ami virálissá vált a platformon, azonban a repostokból állítása szerint sem ő, sem az eredeti előadó sem keresett pénzt, és mivel a legtöbb videón megjelölve se volt, így új hallgatókat sem tudott becsatornázni magához.

Nem James Blake az egyetlen, aki felveszi a kesztyűt a streaming óriások ellen, ugyanis a hónapban megjelent egy üzenet Kanye West-től, amelyben hosszas matekozással azt fejtegeti, hogy lehet csak a saját webshopján árulja majd Ty Dolla $ign-al közös trilógiájának második felvonását.

Published March 27, 2024.