A Küss Mich-es Splatter 12 trekkben mutatja be a Budapesten fellépő Beau Wanzer és Death Commando világait

Június 6-án a LÄRMben játszik a komorabb elektronikus zenék két amerikai kulcsponti figurája, akik bár egy városban élnek és jó haverok, mégse játszottak még ebben a felállásban soha, sehol.

Ennek örömére felkértük magát az esemény szervezőjét, Puskár Krisztián Splattert, a Küss Mich szervezőjét és a dj-duó felét, hogy egytucat trackben mutassa be a súlyos-játékos leftfield harmónia fura urainak, Beau Wanzernek és Jason Letkiewicznek (Death Commando) szerteágazó világát különféle projektjeiken, alteregóikon, kollaborációikon keresztül. A szó az övé, csütörtökön meg majd a keverő is az lesz társával, Gördönnel együtt a fellépők előtt és után.

Mutant Beat Dance: Checklist

A MBD Beau Wanzer és Traxx duója volt, mígnem Jason Letkiewicz Chicagóba nem költözött, és trió nem lett belőlük. Ezt a lemezt már együtt adták ki, 200 perc mutáns kalandozás a punk gyökerű elektronikus klubzenében, faragatlan technóban, mindenféle elcseszett hibridekben.

Beau Wanzer: Slow Down Sir

Wanzer sok-sok szálon kötődik a kétezres évek közepének amerikai minimal electronics reneszánszához, ez a morózus-fenyegető wave-electro is onnan való, másfél perces bomba. Nem tudom, hogy valami rendőri intézkedés ihlette-e, de majd megkérdezem tőle.

Steve Summers: Call Of The Wild

Jason Letkiewicz legismertebb alteregója már volt nálunk, Steve Summers a house furább, élőbb, szétcsúszottabb nyelvét beszéli, ez tőle a kedvenc lemezem, az Innergaze nevű duójának feloszlása után adta ki.

Opposing Currents: Eyes Down

Letkiewicz pár hónapja kiadott új alteregója az egyik kedvenc idei lemezem: rideg is, hanyag is, feszes is, torzított ének, industrial house, nyers krómos hangzás, fura táncos interferenciák. Az alteregó csak félig új, hisz egy válogatáson már szerepelt 4 éve (azt amúgy én raktam össze).

De-Bons-En-Pierre: Pop Corn Sous le Lit

Az egyik kedvenc duóm az elmúlt pár évből: Beau Wanzer és a francia-belga Maoupa Mazzocchetti (ő is járt nálunk) egynapos közös jammeléséből született az első lemez, és az idén megjelent második dupla is valami hasonlóból. Szemét, zajos, fémes, zakatoló szórakoztatás.

Death Commando: Into The Ground

Hahh, Death Commando! Letkiewicz ambient-horror-exploitation B-zenéket is csinál Alan Hurst néven, annak egy fokkal ritmikusabb leágazása, a Death Commando egy veterán katona közép-nyugat amerikai vándorlásairól szól a hazatérés poklában. Mármint ahogy én elképzelem bizonyos akciófilmes asszociációkon keresztül.

Civil Duty: Spiderbites

Beau Wanzer és a nálunk már szintén többször, különféle projektjeivel fellépett Shawn O’Sullivan technokollaborációja. Némileg rokon O’Sullivan nagyszerű 400PPM projektjével.

Streetwalker: The Nymph

2013-ban szerintem nem volt olyan szám, amit ennél többször hallgattam volna. Wanzer és Elon Katz duója nagy kedvencem volt, szerettem is volna őket elhozni Budapestre, de elég hamar feloszlottak. Csodálatos hibrid-industrial-acid-pop, vagy mi. Olyan mint Katz remek White Car projektje, csak még egy bizarr csavarral.

Innergaze: Midnight Riding

Aurora Halal és Jason Letkiewicz duója volt a 2010-es évek elején, még a feloszlásuk előtt félévvel sikerült őket felléptetni, nagy élmény is volt. Wave-es protohouse, elmosódott videós hangzással, rohadt jó húzással.

Alan Hurst: Nzambi

Jason Letkiewicz b-filmes rajongásénak csúcsa az Alan Hurst alteregó, illetve annak Nzambi című albuma. A rajta szereplő számok nagy részét, például ezt a főtémát egyébként eredetileg a Vice vudukultuszról szóló dokumentumfilmjéhez írta.

CPBW: Immaculate Macula

Wanzer és a Corporate Park duó közös projektje, nagyszerű outsider bizzarro industrial lemez.

Garum: Body Melts

És végezetül Shawn O’Sullivan és Beau Wanzer egy másik közös cucca, amit én se ismertem múlt hétig. Elég fasza kis electro, az ezektől az emberektől megszokott jellegzetes csavarokkal.

Tetszés esetén itt lehet becsekkolni az eventre, aki pedig további kísérletezőbb kedvű zenéket hallgatna, annak javasoljuk ezirányú Spotify-playlistünk bekövetését.