Kőkemény filmek 14. Verzió Filmfesztiválon - Electronic Beats Hungary

Kőkemény filmek 14. Verzió Filmfesztiválon

A valóságra csodálkozhatunk rá a 14. Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztiválon.

A héten kedden kezdődött és még vasárnapig tart a 14. Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál Budapesten. A Verzió14 központi témái ebben az évben is az emberi méltóság, valamint a tolerancia szerepe napjaink társadalmában. A Vera & Donald Blinken OSA Archívum munkatársai által összeállított fesztiválprogramnak köszönhetően idén is betekintést kapunk a jogaikban megsértett, az üldözött, megkínzott és megalázott embertársaink küzdelmeibe, a túlélésért folytatott harcukba. A filmvetítések mellett nyilvános kerekasztal beszélgetések, szakmai programok is várják az érdeklődőket, mindezekről további részletek itt érhetőek el.

A fesztiválprogram idén 9 szekcióra bomlik: Nemzetközi panoráma, Magyar panoráma, ZOOM In Diákfilm-verseny, Háború & Béke 2.0, Kié a város?, Fotófilmek: Állóképek mozgásban, Retrospektív: rigai iskola, Explore Impact, 1917 emlékezete. Lehetetlen sajnos a teljes programot végignézni, de mi válogattunk nektek egy párat, amit biztosan nem hagynánk ki.

A Nemzetközi panoráma szekció tartalmazza talán a legtöbb, igazán provokatív, és emiatt borzalmasan izgalmas alkotást, de ezek közül mi idén a Találkozunk Csecsenföldön című rendkívül személyes hangvételű filmet ajánljuk a figyelmetekbe. A film 1999-ben kezdődik, amikor egy ifjú grúz képzőművész-hallgató beleszeret egy francia háborús fotóriporterbe, és ezt követően együtt felkeresik a szomszédos országban zajló frontvonalat. A filmben azt dolgozzák fel, így több, mint 10 év távlatából, hogy milyen hatással volt kettejük életére ez a meghatározó, közös tapasztalat.

Találkozunk Csecsenföldön

A Magyar Panoráma szekcióból a Menjek/Maradjak-sorozat új epizódját ajánljuk, az Édes Otthon a Magyarországra való vissza-, hazaköltözés nehézségeit, kihívásait mutatja be, így hozva végre egy új, nem megszokott nézőpontot a népvándorlás témájába. Ez az egész végre egy őszinte tükörnek ígérkezik azoknak, akik sose mentek el innen.

A Kié a város? szekcióban a Kambodzsai Tavasz című dokut ajánljuk a figyelmetekbe, ami egy portréfilm három nőről, akik a napjaink Kambodzsáját szétfeszítő társadalmi változások középpontjában álló földjogi aktivisták, és szószerint az életükért is küzdenek.

Ha motivációra van szükségetek, akkor mindenképp nézzétek meg a Háború & Béke 2.0 porgramjából az Ezredes Mama című filmet, ami a Kongói Demokratikus Köztársaság női rendőrezredeséről szól, aki több, mint 15 éve dolgozik a nők és gyermekek védelméért. A kivételesen bátor nő életébe akkor kapcsolódunk be, amikor új körzetbe helyezik át, ahol új kihívások várnak rá.

Végül pedig egy igazi különlegesség is bemutatásra kerül a fesztivál programjában: A Téli Palota ostroma egy 1920-ban forgatott film, amely azonban az elmúlt 90 évben jelenlegi formájában nem volt megtekinthető: két külön tekercsen vészelte át a XX. századot és csak az utóbbi időben sikerült ezeket egyesíteni és restaurálni, így állítva vissza a film eredeti állapotát. A 2500 szereplővel forgatott monumentális játékfilm képi világa határozta meg az októberi forradalom ábrázolását egészen a Szovjetunió összeomlásáig.

A Téli Palota Ostroma