Avalon Emerson úgy elemzi saját szettjét, hogy most rögtön rohannánk a LÄRMbe - Electronic Beats Hungary

Avalon Emerson úgy elemzi saját szettjét, hogy most rögtön rohannánk a LÄRMbe

És nem várnánk szombatig. 2016 áttörője betekintést enged az ízlésébe - de még milyen ízlésébe!

“Amikor feltöltöttem a londoni Printworksben áprilisban lezenélt szettemet, nem mellékeltem trekklisztet, ugyanis mázsányi saját editet, barátok kiadatlan zenéjét és turkált kincseket játszom. Tudom jól, hogy az utóbbi kategóriát úgyis feltárják Shazammal és a zenebeazonosító facebookos szupercsoportban, de amikor az Electronic Beats arra kért, hogy 56 ezer Soundcloud-hallgatással később saját magam meséljek még róla, azt vettem észre, hogy a MixesDB-n még mindig nem teljesen korrekt a számlista. Úgyhogy kiemelek néhány kedvenc fénypontot, és elmondom, mit gondolok róluk.”

Ezt a szoftverfejlesztőből és divatfotósból lett, egyre felkapottabb DJ, akinek egyébként az anyakönyvezett polgári neve is Avalon Emerson, anyaoldalunknak mesélte el, de ha már így esett, akkor iderakjuk a magyarok anyanyelvén is a gondolatait. Persze előtte tessék ráindítani a szóban forgó show-ra, aztán övé a szó:

00:00 – THE MAGNETIC FIELDS, “I SHATTER” (MERGE 1999)

Akkoriban több szettemet is az I Shatterrel kezdtem. Van egy őrületes rögeszmém mindennel kapcsolatban, amiben megjelenik Stephin Merritt. Imádom, ahogy a földöntúli baritonja becsapódik elénk, és ahogyan egyáltalán nem fekszik tökéletesen a ritmusra. Amikor beúsztattam rá a Bwana remixem tapsoló kezdését, ez a furcsa ütemlogika még nagyobb hatással bírt.

31:00 – SHAMIR, “ON THE REGULAR” X AN-I, “GUTZ” (CITITRAX 2014)

Rohadt. Sok. Ember. Kérdezgetett engem erről a zenéről. 2014-ben az XL felkért, hogy csináljak egy remixet a Shamir nevű új előadójuknak, én kettőt is készítettem, de egyik sem látott napvilágot, ami hát megesik az ilyen újragondolásokkal. Az énekalap ettől még ott volt nálam. És elkezdtem kísérletezni vele más trekkek tetején. An-I Gutz című száma nyerte meg a kísérletek sorát. Amiért a legtöbb ember összekeveri a Bought The Cow remixemmel, az az, hogy egyszer az NTS-en lejátszottam az említett, fiókban maradt átdolgozások egyikét, és ez benne van az NTS-es tracklistben. De Londonban nem ezt játszottam, sőt, ezt remixnek sem nevezném. Ez csak én vagyok, amikor DJ-zek.

34:00 – AIR MAX ’97 X OKLOU, “LIKE RAINBOW HORSE RUNNING THROUGH MISTY BRAIN (DIS FIG BOOTIE EDIT)” (NOT ON LABEL 2016)

Ezután, folytatva a rajzfilmszerűen erős torzulatot, behoztam ezt a zenét. Szédületesen meg vagyok veszve ezért a dallamért. Úgy érzem, ez a zseniálisan túlcukrozott fényáradat csodás kontrasztban áll az előző trekk dobjaival.

41:30 – BLEAKER’S COWBOY BEBOP OST “THE EGG AND I” EDIT X BJÖRK, “UNRAVEL” X PILOTWINGS, “CONGO LIBRE”

Miután eltávolodtam Ever Vivid robotikus Lost Love-jával az imént említett rögös tereptől, levittem a tempót húsz BPM-mel. Aztán bedobtam egy konga loopot, amit Bleaker vágott ki a Cowboy Bebop (klasszikus, húsz évvel ezelőtti japán anime – a szerk.) filmzenéjéből, én pedig megtámogattam Björk hangjával az Unravel című számának intrójából. Továbbra is visszafogtam a sebességet, részben mert szerintem csudajól hangzik az ének, de leginkább puszta tiszteletből. Amikor az ének véget ért, bedobtam a Pilotwings dal kezdetét, de az Unravel outróját még meghagytam, miközben újra feltoltam a tempót.

(Avalon ezeket a számokat használta, de fent, a mixben még érdekesebb meghallgatni a különös együttállást!)

51:00 – KIADATLAN

Szeretek eljátszadozni masszív tempóváltásokkal. Érdekessé teszi a dolgokat, ha nem csak egyetlen szívritmusba vagy beleragadva. Szóval tempót váltottam egy eufórikus pillanatot követően ezzel az egyik kedvenc kiadatlan darabommal, amit annyira szépnek tartok, hogy megérdemli, hogy elejétől a végéig játsszák le.

56:40 – KORALLREVEN, “SA SA SAMOA (ELITE GYMNASTICS REMIX)”

És akkor a gejl végkifejletre ráhúztam ennek a remixnek az elejét. Ez a szám máig libabőrt hoz rám, tökmindegy, hány éve adták ki, pont olyan érzés, mint amikor először hallottam. Ugyanakkor lazán 150 BPM, szóval csak bedobod, és mész a jungly hardcore áramlattal.

61:00 – PHOTEK, “COMPLEX” (PHOTEK 1995)

A Korallreven trekket ezzel a klasszikussal folytattam. Épp elég szellős ahhoz, hogy fokozatosan belassuljon, és hídként íveljen bele Objekt Needle & Thread-jébe.

Annyira boldog szett volt! Úgy éreztem, bármerre mehetek, amerre csak akarok, a tömeg velem fog jönni.

Ez a buli azok közül volt való, amik megerősítettek benne, hogy jó döntést hoztam, amikor egy éve otthagytam a nappali állásomat, hogy csak a zenét ölelhessem keblemre.

– tette még hozzá a művésznő. Mi pedig már csak ennyit teszünk hozzá!